27 července 2014

Dědictví aneb jak Helena ke štěstí přišla




Helena žije s manželem Harknessem a třemi dětmi . Kylem který je už na vysoký , Monica která si začla s né zrovna příkladným Rolandem a Casta která je ještě na střední a je pěkně drzá . Heleně je 58let , manželství a vše dělá tak nějak už z povinnosti . Její teta Maddy umřela a odkázala ji dům v nedalekém městě. Helena se tam přestěhuje a snaží se ho dát do pořádku aby ho mohla prodat . Moc se ji do úklidu nechce a narazí na knihy od Glorie Ann začte se a úplně ji to pohltí a tak celé dny místo uklízení čte. Nakonec si musí zaplatit firmu aby ji tapety strhla a vymalovala .

Helena je strašně nadšená z knih ,najde si další díla na internetu a koupí si je . Jednu knihu ji , ale vyfoukne někdo jiný . Muž jménem Leigh . Nabídne se ji jestli o knihy tam moc stojí že ji pošle kopii . Helena je nadšená . Nachází různé stopy v domě . Myslí si že její teta nebo strýc museli mít něco se spisovatelkou společného . Začne pátrat po stopách kdo spisovatelka mohla být . S Leighem se začne vídat jenže je zasnoubený a má pravidlo že nic nemá s vdanými ženami .

Helena ve smutné chvilce zkontaktuje Dekeho s kterým kdysi měla flirt . Jenže pak zjistila že je těhotná a vše ukončila. Když uvidí fotky jeho příbuzných je ji jasné že Casta je jeho . Deke se s ní chce seznámit . Jenže pak ji chce všechno vynahradit a začne být otravný . Vše vyvrcholí když Harknessovi napíše dopis . Začnou se bavit o rozvodu . Harkness se odstěhuje do motelu a ona by už mohla být s Leighem kdyby se on , ale také rozešel se svoji snoubenkou .

Dům už jde do prodeje při jeho prohlídce zájemci narazí na další nepublikovaná díla . Jsou z nich nadšeni . Helena udeří na svoji matku v domově důchodců , ale ta stále dělá že neví o kom mluví . Má podezření že by knihy mohla napsat ona . Mezitím zjištuje že Helena byla adoptovaná . Biologičtí rodiče neznámí . Její matka umírá . Leigh se rozchází se svoji snoubenkou . Dům kupuje nadace , která nechce prozradit jméno které zastupuje .

Sousedka Grace je v nemocnici v bezvědomí . Přijede za ní její neteř a povídají si zjistí že Grace měla nemanželské dítě a dala ho k adopci . Najednou zjištuje kdo byla její matka jenže Grace leží v bezvědomí v nemocnici . Helena u ní pár dní je a vypráví ji všechno možné až Grace umírá .

Zjištuje že Grace nejen že byla její matkou , ale také napsala všechny knihy . Aby se to její manžel nedověděl tak to schovávala u její tety Maddy. Byla dost skromná a všechno přenechala Helenně . Koupila i dům co Helena prodávala takže ted má dva domy a ještě jeden v kterém žila s manželem . Rozhodne se že manželovi vrátí jejich společný dům za podmínek když bude vychovávat Castu a ona odjede s Leighem k němu na univerzitu a o víkendech budou jezdit do nového domu . Helena jako majitelka práv chce znovu všechny knihy vydat a i je nechat zfilmovat ...




Moje hodnocení : 10/10
Dlouho jsem se u žádné knihy takhle nebavila a nenamáhala hlavu jak to všechno dopadne a kdo je kdo.Do poslední chvíle jsem nevěděla jak by to mohlo dopadnout.Velice překvapivá kniha.Bála jsem se jí přece jen hrdince je skoro 60 ale C.D.Payne svím humorem opět nezklamal.

červenec 2014 : Knihu čtu podruhé jelikož jsem loni napsala o čem je , zveřejnila a asi o měsíc později jsem si všimla že článek se smazal (ikdyz jsem to predtim kontrolovala jestli se zverejnil celý , blog obcas blbne proto vzdy kopíruju , kontroluju ) a po měsíci už jsem nedokázala dobře napsat o čem kniha přesně byla tak jsem si řekla že si ji přečtu podruhé a info doplním . Člověk už ví do jakého příběhu jde a může posoudit jestli je opravdu příběh tak dokonalí jak se mu zdál poprvé .

Mohu říct že jsem z knihy byla stejně nadšená jako poprvé . Hlavně jsem zapomněla kdo že je nakonec oná spisovatelka :D takže jsem opravdu měla stejnou radost jako loni :D

Žádné komentáře:

Okomentovat